Basit Isfahan makamı, her bakımdan Uşşak veya Beyati makamına benzer. Uşşak makamından ayrılan tarafı, seyrinin inici-çıkıcı oluşudur.
Bakınız:
Basit Isfahan Makamı Dizisi:
Genişlemesi de hiç bir zaman durağın altından yapılmaz. Beyati makamındaki gibi, güçlü üzerindeki Buselik beşlisinin dizi halinde uzatılması ile yapılır. Beyati makamındaki Neva’da Hicaz, Çargah’da Nikriz geçkileri, Basit Isfahan’da yapılmaz.
Basit Isfahan Makamı Dizi Genişlemesi:
Basit Isfahan makamının en karakteristik tarafları, Segah ve Acem perdeleri arasında fazlaca gezinmesi ve Segah perdesinde Uşşak veya Beyati’den daha çok ve kendine özgü bir kişilikle kalmasıdır. Kısaca Basit Isfahan makamı, Uşşak ve Beyati makamları arasında, onlardan bazı küçük ayrılıkları olan bir makamdır. Uşşak makamına olan yakınlığı dolayısıyla basit makamlar arasında ayrıca sıra numarası verilmemiştir.
Kaynak: İsmail Hakkı Özkan’nın “Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri” kitabından alınmıştır.
Lütfen yorum bırakın.