Piyanoyu resim (fotoğraf) açısından incelediğimizde, karşımıza üç tane dim-7 akoru ve bu akorun çevrimleri ile karşılaşırız. Bu akorlar, tona göre farklı isimler alabilirler ama piyanoya sadece tuş açısından baktığımızda; farklı isimleri alan bu akorların piyanoda aynı tuşlara karşılık geldiğini görürüz. Aynı Gb majör ve F# majör tonlarının, piyano üzerinde aynı tuşlara karşılık gelmesi gibi. Örneğin, Sol# dim-7 akoru, Si dim-7 akoru olarak da isimlendirebilir ama bu sefer akor sesleri si-re-fa-lab notalarına karşılık gelir.
Sol# dim-7 Akoru
La dim-7 Akoru
Sib dim-7 Akoru
24 Tona Modilasyon
Her bir dim-7 akoru ile, 8 tona modülasyon yolunu açabiliriz. Sol# dim-7 akorunu ele alalım. Sol# dim-7 akorunu oluşturan 4 akor sesinden, herhangi birini yarım ses pesleştirirsek, dominant 7 akoru duyulur.
Örnek:1
Sol# dim-7 akorunun 4. sesi olan fa notasını yarım ses pesleştirdiğimizde, E7 akorunu duyarız. Bu akor A ve Am akorunun dominant akorudur ve bu tonlara modülasyon yolunu açabilir.
Örnek:2
Sol# dim-7 akorunun 3. sesi olan re notasını yarım ses pesleştirdiğimizde, Db7 veya C#7 akorunu duyarız. Db7 akoru Gb tonunun, C#7 akoru ise F# veya F#m tonunun dominant akorudur ve bu tonlara modülasyon yolunu açabilir.
Örnek:3
Sol# dim-7 akorunun 2. sesi olan si notasını yarım ses pesleştirdiğimizde, Bb7 akorunu duyarız. Bu akor Eb ve Ebm akorunun dominant akorudur ve bu tonlara modülasyon yolunu açabilir.
Örnek:4
Sol# dim-7 akorunun 1. sesi olan sol# notasını yarım ses pesleştirdiğimizde, G7 akorunu duyarız. Bu akor C ve Cm akorunun dominant akorudur ve bu tonlara modülasyon yolunu açabilir.
Sol# dim-7 akoru ile 4 majör ve 4 minör tona modülasyon yolunu açabileceğimizi gördük. La dim-7 akoru ve Sib dim-7 akoru için de aynı durum geçerlidir.
Lütfen yorum bırakın.