Durağı: Rast perdesidir.
Seyri: İnici-çıkıcıdır.
Güçlü: Neva perdesidir.
Yeden: Irak perdesidir.
Donanımı: Si için koma bemolü, fa için bakiye diyezi donanıma yazılır. Gerekli değişiklikler eser içinde gösterilir.
Sazkar Makamı Dizisi: Yerinde Rast makamı dizisi, yerinde Uşşak Dörtlüsü ve yerinde Segah Beşlisi ile meydana gelir.
Sazkar Makamı Dizisi:
Perdelerin Klasik Türk Müziği’ndeki isimleri: Pestten tize doğru: Rast, Uşşak, Segah makamı dizilerinin sesleridir. Bu sebeple perdelerin isimlerini ayrıca yazmaya gerek yoktur (bk. Rast, Uşşak, Segah makamları). Ancak bazen Çargah perdesi yerine Dik Buselik perdesi kullanılır ki, bu da Sazkar makamının özelliğidir.
Perdelerin Klasik Türk Müziği’ndeki isimleri:
Sazkar Makamı Dizinin Seyri: Sazkar makamının seyrine genellikle Rast dizisinin sesleri ile başlanır. Bu dizinin sesleri kullanılarak Güçlü olan Neva perdesinde asma kalış yapılır. Genişleme seslerinin pek kullanılmadığı bir makam olan Sazkar makamının seyri yapılırken sıkça Segah Beşlisinin sesleri kullanılır. Segah perdesinde asma karar bu nedenle sıkça yapılır
Dügah perdesinde, Uşşak Dörtlüsünün sesleri verilerek kalış yapılabilir. Karara gidilirken Rast Beşlisinin sesleri kullanılır. Rast perdesinde karar verilir.
Sazkar Makamı Dizinin Seyri:
Sazkar Makamı’na Örnek Bir Eser
Lütfen yorum bırakın.